Miksi yritykseni olisi oltava ”digitaalinen”?

Siksi, että on pakko

On toki olemassa vielä yrityksiä, joiden toiminta on pelkästään vakiintuneiden asiakassuhteiden varassa eikä uusia tarvita. On myös yrityksiä, joiden asiakashankinta perustuu paikallislehti-ilmoitteluun, markettien ilmoitustauluihin ym. hyviksi havaittuihin ja tarkasti kohdistettuihin markkinoihin. Mutta miksi et haluaisi asiakkaita myös lähialueen viidakkorummutusta kauempaa? Etenkin kun ne lähialueen asiakkaat ovat jo alkaneet käyttää muitakin palveluntarjoajia, jotka ovat löytyneet internetistä hakukoneella.

Jos yritys haluaa avata markkinat muulle maailmalle, sen on tehtävä itsestään digitaalinen eli sähköinen eli virtuaalinen nettiversio – mikä yleensä on kotisivut.

Siksi, että se tuo etuja

Digitaalisella markkinoinnilla saavutetaan valtavia kustannusetuja verrattuna esim. paikallislehti-ilmoitteluun. Hyvin laadittu ja kohdennettu Google- tai Facebook-mainos voi tuottaa yhteydenottoja kymmenkertaisesti paikallislehteen verrattuna samalla rahalla. Pitkäjänteinen ja johdonmukainen näyttäytyminen ja verkostoituminen eri digitaalisissa medioissa ja kokonaisvaltainen hakukoneoptimointi tuo jatkuvuutta ja tunnettuutta laajemmalla perspektiivillä ja kustannustehokkaammin kuin paikallismedialla voidaan saavuttaa.

Siksi, että se on kivaa

Oikein valjastetut ja keskenään linkitetyt mediat toimivat toistensa tukena ja esimerkiksi Facebook-sivu voi toimia yrityksen mukavana asiakaspalvelu- ja ilmoittelukeskuksena lähes huomaamatta muiden FB-hommien ohessa. Monimediamarkkinointi sujuu kuin itsestään, kun alkuun pääsee!

 

Seuraavassa osassa käydään läpi keinoja, joilla yritys voi ottaa digitaalisuuden haltuun »

« Edellinen sivu on tämän oppaan etusivu.

Lähetä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *