Käytännön toteutus alkakoon!

Kun tarjouspyyntökierros, keskustelut, tarkennukset ja toimittajavalinta on tehty, voidaan
1. miettiä projektinvetäjä/yhteyshenkilö
2. laatia toteutuksen tarkempi aikataulutus
3. laatia sisällön toteuttajien mahdollinen ohjeistus
4. Alkaa hommiin!

Projetinvetäjän tärkeä rooli

Projektinvetäjä toimii yhdistävänä linkkinä asiakkaan ja toimittajan välilä. Projektinvetäjänä toimii yleensä asiakkaan edustaja, mutta toimittava yritys voidaan palkata tähän myös. Pienissä yrityksissä projektinvetäjänä voi toimia itse yrittäjä.

Projektinvetäjä informoi kaikkia osapuolia ja kertoo missä mennään ja mitä tarvitaan. Hän myös vetää johtopäätökset esim. usean ihmisen ulkoasutoiveista ja kertoo korjauspyynnöt toimittajalle.

Hyvä aikataulutus antaa myös askelmerkit

Vaikka aikataulu ei olisi ajallisesti määräävän tiukka, on se parhaimmillaan askelmerkkipohja ja ohjeistus kaikille projektiin osallistuville. Tiedät mikä on osuutesi ja missä vaiheessa projektia. Aikataulussa kannattaa huomioida myös toimittajien laskutusaikataulu, näin osataan kohdistaa resurssit oikein.

Tarkemmat ohjeet

Projektinvetäjä haarukoi osaamisalueet ja -tasot ja tutkii minkälainen ohjeistus mahdollisesti on tarpeen, jos asiakkaan puolelta tulee paljon materiaalituotantoa.

Sitten ei muuta kun hommiin ja työn edetessä projektinvetäjä kunnon tuottajan tavoin pitää huolen kaikista osa-alueista, tekijöistä, informoi etenemisestä, antaa tarvittaessa lisäohjeistusta ja tiedon mahdollisista ongelmakohdista tai aikataulun ja budjetin venymistarpeista.

 

« Edellisessä osassa otettiin aloitusaskeleet, seuraavassa osassa varmistetaan löytyminen hakukoneissa »

 

Lähetä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.